كله يسلم نفسه ^_^

المتابعون

مهم .. قبل ما تقرا شوف الكلام دا .. اعقلها و تـوكل !

* ممنوع السرقة والنسخ بدون ذكر المصدر باللينك !
وقبل ما عقلك يوزك .. شوف اللينك دا ( دوووس )

* ممكن لو غبت عنكم فترة أو عرفتم أن ربنا توفني / تدعولي / وتشوفو دا ( المــوت !! )



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCmy6eMT4vv3tP5Yis6GzX55i1Mo3OOudBvBLNdTVtM3VO-_G9c1aBtEealIeG_L45jrbY5YPxWTkbfUvVE-Zq6eZH40qvwltJlqYFEGAVXSzZgpUK4tHpXrpVGAdM-SuT0zec_MgL1nEd/s1600/Ibrahim+elfiky+1.jpg


بما إن الرسول عليه الصلاة والسلام قال :
" إذا مات الإنسان انقطع عنه عمله إلا من ثلاثة : إلا من صدقة جارية ، أو علم ينتفع به ، أو ولد صالح يدعو له "

فـ أنا بقترح اننا نعمل حاجة بسيطة للدكتور ابراهيم الفقي
ألا وهو ..

اننا نقرأله كتاب كل فترة

أو

نشيرله فيديوهات ، أو مقولات دايماً
" دا بجانب الدعاء له وكل الموتي بالرحمة والمغفره "

وياريت نبدأ من دلوقتي

...

دكتور ابراهيم الفقي ترك علم كبير ينتفع به
ودا هيفيده جداً دلوقتي
وانا عن نفسي رغم اني قرأتله كتاب او 2 ومن زمان إلا اني بحترمه جداً
وأثر في شخصيتي في وقت من الأوقات 

وعاوزة نعمل حاجة تبسطه في قبره !

لعل ربنا يبعتلنا حد يعملنا حاجة واحنا في قبورنا !

...

هبدأ من دلوقتي

وأنا عن نفسي بحمل له دلوقتي كتاب " قوة التحكم في الذات " .

ودي صفحة بتنشر مقولات ليه ومحاضراته

محاضرات الدكتور ابراهيم الفقي

دي مدونـة بتنشر أعماله وفيديوهاته برده

مدونة الدكتور ابراهيم الفقي

وأتمني محدش يكسل يعمل حاجة
مش لأبراهيم الفقي فقط
للناس الكويسة اللي أثرت ولو في ناس قليلين منّا !
واللي أثروا ولو بجزء بسيط في الحياة

ربنا يرحم أمواتنا جميعاً
ويرحمنا احنا كمان في حياتنا وبعد مماتنا :)

...

ع الهـامش

بعتذر إني مش ملتزمة بالتدوين اليومي !
وفبراير غيّر رأيي فيه O.o
الأيام كلها بقت شبه بعضها :))

لعله خيـر
و
الله كبيــر

6 CoMeNTaToOoOoZ:

Miss LoZa يقول...

أكيد يا ريمو هنعمل ده

ربنا يرحمه ويدخله فسيح جناته :(

أنا كل الأيام غيرت رأيى فيها اصلا :S

سواح في ملك اللــــــــــــــــــه- يقول...

جزاكي الله خير يارحمة

مش قولتلك كل انسان له نصيب من اسمه

رحم الله الدكتور ((ابراهيم الفقي))

نيللي علي يقول...

ربنا يجزيكي خير علي تدوينة الجديدة وعلي اقتراحك أننا نقره ليك كتب وانا هبتدي وهقره ليك حاجات من بكره وكمان هدعيله وأقره لي قرآن وربنا يباركلك يارب

Sea Lover يقول...

ربنا يرحمه ويدخله فسيح جناته
كان من العلماء النوابغ .. إن شاء الله يسير على نهجه علماء آخرين ويتبع نصائحه مشاهدين وقراء .. ويكون ده صدقة جارية له إن شاء الله وتثقل ميزان حسناته

شكرا يا ريمو على التجميعه دى
جزاكِ الله خيراً :)

rona ali يقول...

لاء عيب
انا كمان اكتشفت معظم احداثي الرهيبه كانت في فبراير :))

كلامك تمام يا ريمو زى ما قولتلك وانا هحاول اكثف باذن الله ويكون دة في كل بوست بحطه مقوله لى باذن الله :)

Unknown يقول...

شكرا ليكى ع اللنكات

وربنا يسر اموره و ترجعى معانا ف التدوين

إرسال تعليق



WelCome To

~ A32l MaGNoNa ~

لايك ماي بيدج ع الفيس

ديلفري اعقل مجنونة

حط ميلك هتوصلك المواضيع لحد عندك ^_^:

Delivered by FeedBurner

أج ـمل مدونـات